Залишити заявку

SMM: переваги і недоліки

Соціальні мережі максимально проникли в життя кожної людини. Facebook, Instagram, Telegram, TikTok — складно знайти людину, у якого б не було акаунтів в якийсь із цих соціальних мереж. За даними звіту про стан глобальної цифрової сфери Global Digital 2021, 4.2 мільярда людей щодня користуються соціальними мережами, а за минулий рік, за рахунок всесвітньої пандемії коронавируса і тотальних локдаунов, приріст користувачів становив рекордні 490 млн чоловік.

Соцмережі — це ще і величезне вікно можливостей для бізнесу. Компанії, яким важливо мати постійну комунікацію зі своєю цільовою аудиторією, намагаються охопити по максимуму все існуючі соцмережі. Якість такого охоплення безпосередньо залежить від успішності SMM — Social Media Marketing.

Варто нагадати, що SMM це не просто розміщення постів від імені бренду або компанії в соціальних мережах. SMM — це чітка, оригінальна маркетингова стратегія просування компанії, її послуг і товарів в соцмережах.

Стратегія SMM не може бути однаковою у Facebook або Instagram, LinkedIn або TikTok.

Ефективний SMM — це комплексний процес формування в соцмережах позитивного іміджу компанії та товарів, їй вироблених, оскільки фідбек в сторону брендів відбувається миттєво.

Інструменти SMM маркетингу включають в себе:

  • Формування маркетингової стратегії просування;
  • Формування контент-плану;
  • Створення і ведення сторінки компанії чи бренду, модернізація вже існуючої бізнес-сторінки;
  • Просування блогу компанії в соцмережах і робота з тематичними спільнотами для посилення контактів з цільовою аудиторією;
  • Таргетована реклама та віральний маркетинг;
  • Social Media Optimization — оптимізація мережевих ресурсів компанії під соціальні мережі зі спрощенням можливостей розшарювання матеріалів блогу, коментування і т.д.
  • Робота з лідерами думок і адвокатами бренду для посилення позитивного іміджу та репутації привабливості компанії;
  • Аналітика: щотижнева, щомісячна, щоквартальна або в залежності від індивідуальних потреб замовника.

SMM має ряд ключових переваг:

  • Велика аудиторія

    Для компаній та брендів SMM дає можливість за відносно короткий термін вийти на величезну аудиторію потенційних клієнтів чисельністю від сотень тисяч до сотень мільйонів людей.

  • Cегментування

    Ефективний SMM відрізняє різний підхід до різних соціальних мереж. Залежно від індивідуальних особливостей бренду, продукції або позиціонування компанії на ринку, SMM дозволяє просувати бренд як на всю цільову аудиторію, так і на окремі споживчі сегменти. Немає ніяких обмежень і у виборі майданчика для різних категорій просування.

  • Віральность контенту

    Соціальні мережі — ідеальний майданчик для створення вірального рекламного контента. Стовідсоткове попадання в цільову аудиторію і оригінальний, часом навіть на межі фолу, контент, що репрезентує компанію або бренд, має потенційні можливості вірусного охоплення.

    Віральний мережевий контент — ефективний інструмент SMM, з яким ще треба вміти поводитися.

  • Невисока вартість послуг

    На відміну від послуг фото-, і відеопродакшена SMM вимагає з боку замовника мінімальних вкладень на старті рекламної кампанії. Для бізнесу, тільки що з’явився на ринку і ще не встиг завоювати довіру з боку споживачів, SMM маркетинг є необхідною точкою відліку для формування позитивного іміджу компанії для великої аудиторії.

  • Безперервність роботи

    Характерна риса соціальних мереж — зайва інформаційне перевантаження і відсутність масштабної фільтрації контенту, навіть з урахуванням налаштувань персональних алгоритмів щоб уникнути дикого інфошума. SMM не терпить довгих перерв. Бізнес не терпить тривалого мовчання, і потенційний клієнт повинен першим дізнаватися з ваших соцмереж про найактуальніші новини, оновлення в каталозі товарів або послуг і інших факторах, прямо впливають на бренд і ефективність його позиціонування. SMM — це біг на довгу дистанцію, продумана концепція безперервної роботи для поступального розвитку бренду.

    Перестанете бути видимим для клієнтів — втратите клієнтів!

До недоліків SMM просування відносяться:

  • Висока конкуренція

    У соціальних мережах ваш товар, послуга або компанія можуть з тих чи інших об’єктивних причин просто загубитися. Соцмережі — найбільш конкурентна і агресивне середовище для бізнесу, якому важливо не тільки бути унікальним, а й перевершувати всіх своїх конкурентів, у тому числі на поле маркетингових рішень. Сподобатися аудиторії — мало; потрібно мотивувати споживача віддати перевагу саме Вам. Безумовно, SMM маркетинг має свій чіткий алгоритм дій з боку рекламного агентства. Але для кожного клієнта маркетингова стратегія в соцмережах повинна бути індивідуальною, креативної і нешаблонною.

  • Доступ до даних

    Соціальні мережі це не тільки найбільша публічна площадка, але і велика база зберігання особистих і корпоративних даних. Витоку даних з Facebook, Instagram, TikTok або Telegram трапляються із завидною регулярністю, і від них не захищені ні лідери думок, ні знаменитості, ні компанії малого чи великого бізнесу. Нерідкі випадки і з масовою блокуванням користувачів і окремих компаній. Тому стратегія SMM маркетингу повинна враховувати всі потенційні ризики: від агресивних атак ботів до несподіваної втрати даних. Ігнорування цих ризиків при проведенні рекламних кампаній в соціальних мережах може призвести до катастрофічних наслідків для репутації.

  • Обмеженість функціоналу

    На жаль, соціальні мережі не завжди володіють достатнім функціоналом для забезпечення всіх інтересів бізнесу. Часто й самі соцмережі обмежують власний функціонал щоб зменшити вплив з боку бізнесу на аудиторію соціальних мереж. Лімітований функціонал щодо брендування зменшує темпи розвитку компанії.

    Ефективність SMM залежить в тому числі від проходження актуальним тенденціям в рекламі або суспільного життя. Неможливо буде отримати істотне зростання аудиторії і, відповідно, нових клієнтів, якщо вся рекламна кампанія бренду в соціальних мережах буде архаїчної, повної стереотипів і передбачуваних наративів.

Оставьте комментарий